NETWORK PROJESİ

Giriş

Network Bakırçay, üniversitemiz öğrenci ve mezunlarının gerek öğrenim hayatları boyunca gerekse öğrenim hayatlarını tamamlayıp mezun olduktan sonra kullanabilecekleri bir platform olarak tasarlanmıştır. Network Projesi aşağıdaki alanlar/hizmetler için kullanıma hazırdır:

  • Akademik ve idari birimlerin öğrencilere yönelik üniversite içi faaliyetlerini tanımlaması
  • Öğrencinin, öğrenim hatayı boyunca gerek üniversite içi, gerekse üniversite dışı katıldığı faaliyetlerin tanımlanabilmesi
  • Öğrenci tarafından girişi yapılmış olan üniversite içi ve üniversite dışı faaliyetlerin, ilgili birimler tarafından kontrol ve onaylarının gerçekleştirilmesi
  • Onaylanmış olan faaliyetler üzerinden, öğrencinin sosyal transkriptinin hazırlanması
  • Öğrencinin veya mezunun kendine ait eğitim bilgileri, sertifika, yabancı dil bilgileri, staj ve iş deneyimleri gibi bilgilerini girerek kendi profillerini oluşturulabilmesi
  • Gerek öğrencilik döneminde gerekse mezun olduktan sonra, hazırlamış oldukları profil aracılığıyla firmalar tarafından yayınlanan staj ve iş ilanlarına başvuru yapabilmesi
  • Firmaların, firma profili oluşturarak iş ve staj ilanlarının tanımlanabilmesi
  • Firmaların, profilinin görüntülenmesine izin veren öğrenciler içerisinnde arama yaparak ihtiyaç duyduğu kişilere ulaşabilmesi

Network’e dahil olmak için https://network.bakircay.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Problem:

Birçok üniversite tarafından hayata geçirilmiş olan, öğrencinin öğrenim hayatı boyunca yaptığı/katıldığı etkinlikler için sosyal transkriptinin oluşturulabilmesi ve mezuniyet sonrası üniversitemiz ile irtibatını devam ettirebileceği en önemli kanallardan olan mezun bilgi sistemi alt yapısının mevcut olmayışı, bu konuda bir çözüm geliştirme ihtiyacını ortaya çıkarmıştır.

Üniversitelerin ilgili çalışmaları incelendiğinde ise, bu 2 platformun ya öğrencilik hayatında kullanılan ve sonrasında kullanılmayan ya da mezun olduktan sonra kullanılabilecek sistemler olarak tasarlandığı görülmüştür. İlgili sistemler birbirinden tamamen bağımsız olarak tasarlanmaktadır. Gerek ilgili sistemlerin üniversitemizde bulunmayışı gerekse mevcut yaklaşımlarda bu iki sistemin birbirinden bağımsız olarak tasarlanması bazı problemlere neden olmaktadır:

  1. Sosyal Transkript Verilememesi: Öğrencinin öğrenim hayatı boyunca katıldığı veya gerçekleştirdiği faaliyetlerin üniversitemiz tarafından doğruluğu kontrol edilebilir bir sosyal transkript olarak 3. kişilere ve firmalara sunulamaması
  2. Öğrenci Aidiyetinin Sağlanamaması: Öğrencinin mezuniyet sonrasında iş deneyimleri ve tecrübelerine dair verilerin toplanacağı bir platform olmayışı ve toplanan verilerin öğrenciye iş bulma vb. süreçlerde yardımcı olmayışı, öğrencinin üniversiteye karşı aidiyet hissini azaltmakta ve mezuniyet sonrası gittikçe ortadan kaybolmasına neden olmaktadır.
  3. Sürdürülebilir Olmaması: Öğrencinin öğrencilik hayatında farklı bir sistemi, mezun olduktan sonra ise farklı bir sistemi kullanmaya mecbur kılınması öğrencinin ilgili sistemlere karşı ilgisini yitirmesine ve veri girişinden kaçınmasına neden olmakta ve sürdürülebilir bir yapı ortaya çıkarılmasına engel olmaktadır.
  4. Mükerrer Veri Girişi: Öğrenci, öğrencilik hayatı boyunca elde ettiği sosyal becerileri, sertifikaları ve staj tecrübelerini, mezuniyet sonrası ikinci bir sisteme tekrar girmek zorunda kalmaktadır.
  5. Firma-Operasyonel Zorluklar: Firmalar, üniversitelerin kariyer merkezleri üzerinden e-posta yoluyla personel ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmakta bu da operasyonel olarak gerek firmaya gerekse üniversite personeline yük getirmektedir.

Çözüm:

Gerek ihtiyaç duyulan sistemlerin üniversitemiz bünyesinde bulunmayışı, gerekse bunların mevcut pratiklerde ayrı sistemler olarak tasarlanmasının ortaya çıkardığı zorluklara çözüm olarak;

  1. Doğrulanabilir Sosyal Transkript: Öğrencinin, öğrenim hayatındaki faaliyetleri için gerekli kontrol ve onaylar ile doğrulanabilir sosyal transkriptini sistem üzerinden alabilir.
  2. Öğrenci Aidiyetinin Geliştirilmesi: Mevcut platform ile öğrencinin tüm hayatında faydalanabileceği bir yapı tasarlanmış olup, ilerleyen versiyonlarda öğrenciler ile mezunlar arasında iletişim kanallarının da sağlanması ile aidiyetin geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
  3. Sürdürülebilirlik: Tasarlanan platform ile, öğrencinin her zaman kullanabileceği bir yapı hedeflendiğinden, sürdürülebilir bir yapı kurulması sağlanmıştır.
  4. Sağlıklı Veri Girişi: Platform sayesinde öğrencinin, farklı sistemlere mükerrer veri girişi yapmasının önüne geçilmiştir.
  5. Firma – Personel Temini: Firmaların kendi namlarına oluşturacakları profiller aracılığıyla hem personel arama hem de ilan verme süreçlerini kişilerle iletişime geçmeden yürütebilecekleri bir yapı kurulmuştur. 

Özellikler:

  • YÖKSİS üzerinden öğrenci ve mezun bilgilerinin eşlenmesi
  • Öğrenci geçmiş yüksek öğrenim bilgilerinin YÖKSİS üzerinden alınması
  • Üniversite içi etkinliklerin tanımlanması
  • Üniversite içi ve dışı faaliyetlerin öğrenci tarafından belge yükleyerek onaya gönderilmesi
  • Birimler tarafından faaliyet girişi ve katılım onaylarının gerçekleştirilmesi
  • Firmaların profil oluşturabilmesi
  • Firma profillerinin KYM tarafından onaylanabilmesi
  • Firmalar tarafından ilan girilebilmesi
  • Firma ilanlarının KYM, tarafından kontrol edilerek yayına alınması
  • KYM tarafından firma adına ilan girilebilmesi
  • Sosyal transkriptin QR kodla doğrulanarak üretiminin sağlanması

Network projesi ile, üniversitemiz ile öğrencilerimiz arasında daha güçlü bir köprü kurulmasına katkı sağlayacağımıza inanıyoruz.